Rozwój psycho-ruchowy sześciolatka

Rozwój dziecka to długotrwały proces, obejmujący wszystkie sfery działalności fizycznej i psychicznej:

  • poznawcza
  • motoryczną
  • somatyczną
  • emocjonaln-społeczną


 

Prawidłowy rozwój intelektualny, uczuciowy i społeczny uzależniony jest od stymulowania wszystkich sfer. Pod wpływem bodźców oddziałujących na zmysły dziecka powstaja w jego głowie różne procesy:

  • spostrzeżenia
  • wrażenia
  • wyobrażenia

 

W wieku przedszkolnym wszystkie spostrzeżenia odznaczają się jeszcze przypadkowością, ponieważ uzależnione są od mimowolnej uwagi dziecka i działalności bodźców emocjonalnych. Cechuje je chaotyczność, bo dziecko nie potrafi jeszcze myśleć syntetycznie i analitycznie.

 

Granica pomiędzy spostrzeżeniami a wyobrażeniami jest płynna, a sześciolatek myli zdarzenia ze świata realnego ze zdarzeniami fikcyjnymi.
Myśli konkretnie-wyobrażeniowo. Posługuje się mową potoczną i prawidłowo używa wszystkich części mowy. Ciągle pyta, co wynika z jego potrzeby zrozumienia otaczającej rzeczywistości.

 

Na ostatnim etapie kształcenia przedszkolnego dziecko zna już szereg pojęć abstrakcyjnych, np. potrafi zdefiniować czas.

Rozwija się na poziomie aktywności twórczej i zdobywa coraz więcej informacji na temat złożonych zachowań, co wiąże się z szybkim tempem rozwoju.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: