Metody i formy pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym

Metody: rodzaje i formy pracy z sześciolatkami:

METODY CZYNNE:
  • metoda samodzielnych doświadczeń i przeżyć dziecka: polega na organizowaniu warunków do zabawy i kontaktów z rówieśnikami. Głównym celem metody jest zdobywanie przez dziecko samodzielności. Charakteryzuje ją całkowita swoboda w podejmowanych przez przedszkolaka działaniach.
  • metoda kierowania własną działalnością: polega na zachęcaniu dziecka do wykonywania samodzielnej pracy i rozwijaniu jego zainteresowań
  • metoda zadań stawianych dziecku: obejmuje wszystkie działania, polegające na rozdzielaniu zadań dzieciom, np. zlecanie prac plastycznych, sprzątanie sali, sprzątanie terenu wokół przedszkola
  • metoda ćwiczeń utrwalających: polega na systematycznym ćwiczeniu umiejętności nabytych przez dzieci

METODY SŁOWNE:
  • polegają na wyborze ćwiczeń służących pobudzaniu aktywności umysłowej dzieci, przyswajaniu przez nie zdobytej wiedzy. Zaliczamy do nich: objaśnienia, rozmowy, zagadki i opowiadania
  • służące rozwojowi umiejętności społecznych, do których zaliczamy: zakazy, nakazy, tłumaczenia, polecenia, pochwały
  • metody żywego słowa: interpretacje utworów artystycznych
METODY OGLĄDOWE:
  • metoda przekazu i obserwacji
  • metoda oddziaływania pozytywnym wzorem
  • metoda, polegająca na organizowaniu sytuacji kontaktów ze sztuką

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: