„der, die, das. Neu” Kurs kontynuacyjny

UNTERRICHTSENTWURF / SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO

Lehrbuch: „der, die, das. Neu“ Kurs kontynuacyjny

Podręcznik:

Stundenzahl: 1x 45 min.

Ilość jednostek lekcyjnych:

Temat: Imperfekt. Zasady tworzenia czasu przeszłego Imperfekt czasowników nieregularnych

Operationales Groblernziel: die Schüler können:

Cel główny operacyjny: uczniowie umieją / potrafią:

 – budować oraz stosować formy czasu przeszłego Imperfekt czasowników nieregularnych

Die Schüler sollen:

Uczniowie powinni:– przypomnieć sobie zasady tworzenia form czasu przeszłego Imperfekt czasowników regularnych, modalnych, rozdzielnie złożonych oraz z rozszerzoną końcówką

– znać zasady tworzenia form czasu przeszłego Imperfekt czasowników nieregularnych

– odmieniać czasowniki nieregularne przez osoby w liczbie pojedynczej oraz mnogiej w czasie przeszłym Imperfekt

– poprawnie wymawiać formy czasowników nieregularnych w czasie Imperfekt z tabeli

– utrwalić znaczenie i zastosowanie czasu przeszłego Imperfekt

– utrwalić formy czasu Imperfekt czasowników nieregularnych

– przekształcać formy czasowników nieregularnych w czasie teraźniejszym Präsens na formy czasu przeszłego Imperfekt, a następnie je odmieniać

– prawidłowo stosować czasowniki nieregularne w czasie Imperfekt w pytaniach i odpowiedziach

– opowiadać o zajęciach z minionego tygodnia w czasie przeszłym Imperfekt

Unterrichtsmittel: zeszyt, tablica,plansze z odmianą czasowników nieregularnych w czasie Środki dydaktyczne: Imperfekt, flamastry, tabela czasowników nieregularnych z podręcznika, karteczki z czasownikami, pudełko

 

Lernphasen
Unterrichtsphasen(Prozeduren)Fazy uczenia się/Fazy lekcji

(Procedury)

Operationale
Teillernziele:Cele szczegółoweoperacyjne
Unterrichtsverlauf
 Przebieg lekcji
Unterrichts-
mittelŚrodki dydaktyczne
Sozial
formenFormysocjalne
Zeit
Czas
REZEPTIVE PHASEFaza recepcji Sensibiliesierung

Faza aktywizująca

– przypomnieć sobie zasady tworzenia form czasu przeszłego Imperfekt poznane na poprzedniej lekcji Wejście do klasy, powitanie w języku niem., sprawdzenie obecności, zapisanie tematu, uciszenie uczniów, sprawdzenie zadania domowego. Chętni uczniowie czytają swoje krótkie opowiadania o tym, co robili w miniony weekend. Nauczyciel kontroluje poprawność wykonania zadania i dokonuje korekty. Na prośbę nauczyciela chętni uczniowie przypominają ustnie zasady tworzenia form czasu Imperfekt poszczególnych grup czasowników, poznane na poprzedniej lekcji. zeszyt lekcja frontalnaplenum 10min.
Einführung

Prezentacja nowego materiału

– znać zasady tworzenia form czasu przeszłego Imperfekt czasowników nieregularnych- odmieniać czasowniki nieregularne w czasie przeszłym Imperfekt- poprawnie wymawiać formy czasowników nieregularnych w czasie Imperfekt z tabeli Nauczyciel podaje zasady tworzenia form czasu przeszłego Imperfekt czasowników nieregularnych. Posługując się planszami z odmianą czasowników nieregularnych przedstawia ich odmianę w czasie Imperfekt. Uczniowie notują zasady oraz przykłady w zeszytach. Nauczyciel głośno odczytuje formy czasu Imperfekt czasowników nieregularnych z tabeli w podręczniku. Uczniowie chórem powtarzają formy czasowników. planszezeszytpodręcznik lekcja frontalnapraca indywidualnalekcja frontalnaplenum 10min.

Semantisierung

Analiza semantyczna

– utrwalić znaczenie i zastosowanie czasu przeszłego Imperfekt Nauczyciel stawia pytanie o znaczenie i zastosowanie czasu przeszłego Imperfekt. Chętni uczniowie zgłaszają się i udzielają odpowiedzi. Nauczyciel uzupełnia odpowiedź uczniów w razie potrzeby. plenumlekcja frontalna 3min.

REPRODUKTIVE PHASE

Faza reprodukcji

Festigung

Utrwalenie w toku ćwiczeń wdrażających

– utrwalić formy czasu Imperfekt czasowników nieregularnych- przekształcać formy czasowników nieregularnych w czasie Präsens na formy czasu Imperfekt, a następnie je odmieniać Nauczyciel trzyma pudełko z 12 karteczkami. Na każdej z nich jest napisany czasownik nieregularny w bezokoliczniku. Podchodzi do poszczególnych uczniów,  którzy losują 1 karteczkę, następnie tworzą formę czasu Imperfekt tego czasownika i odmieniają go przez osoby. Każdy uczeń zatrzymuje swoją karteczkę. pudełko12 karteczek plenum 10min.
Erarbeitung

Utrwalenie w toku ćwiczeń sprawnościowych

– prawidłowo stosować czasowniki nieregularne w czasie Imperfekt w pytaniach i odpowiedziach Uczniowie w parach układają ustnie minidialogi w czasie Imperfekt wykorzystując czasowniki zapisane na karteczkach z poprzedniego ćwiczenia. Jeden uczeń formułuje pytanie w czasie Imperfekt, używając czasownika z krateczki. Drugi odpowiada. Potem następuje zamiana ról. Para ochotników przedstawia swój dialog w klasie. Nauczyciel zapisuje zadanie domowe na tablicy. Nauczyciel zapisał 10 czasowników nieregularnych. Uczniowie układają z nimi zdania w czasie Imperfekt. karteczkitablica praca w parachplenumlekcja frontalna 7min.
PRODUKTIVE PHASE

Faza produktywna

Anwendung

Swobodna praktyka językowa

– opowiadać o zajęciach z minionego tygodnia w czasie przeszłym Imperfekt Nauczyciel zadaje pytanie: „Was machtest du in der letzten Woche?” oraz objaśnia zadanie. Uczniowie w parach układają ustnie kilkuzdaniowe opowiadanie o zajęciach z minionego tygodnia. Jeden uczeń opowiada, drugi uważnie słucha i poprawia błędy. Potem następuje zamiana ról. Jeden ochotnik przedstawia w klasie swoje kilkuzdaniowe opowiadanie. Nauczyciel słucha i oprawia ewentualne błędy. praca w parachplenum 5min.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: