Konspekt lekcji z języka polskiego

TEMAT: I ty może stać się niewidzialny! „Goliszowe buty” K. Malickiego.

 

Cel główny: Zapoznanie się z utworem „Goliszowe buty” K. Malickiego. Problem moralny: czy bycie niewidzialnym niesie za sobą same plusy? Rozbudzenie wyobraźni i inwencji twórczej.

 

Cele operacyjne:

 

Uczeń potrafi:

  • Słuchać i czytać ze zrozumieniem
  • Wskazać elementy magiczne w tekście
  • Zna treść i  głównych bohaterów utworu „Goliszowe buty”
  • Rozumie problemy moralne poruszane w utworze.

 

Czas: 90 minut

 

Formy organizacyjne:

-praca indywidualna

 

Metody: heureza, metoda zajęć praktycznych, praca w parach

 

 

Materiały i środki dydaktyczne:

K. Malicki „Goliszowe buty” [w:] A.Łuczak, A. Mrudzek Między nami. Podręcznik dla klasy szóstej szkoły podstawowej, Gdańsk 2003, s.24

  1. Łuczak, A. Mrudzek Między nami. Podręcznik dla klasy szóstej szkoły podstawowej, Gdańsk 2003, s.24

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czas nauczyciel uczniowie Kształcone

umiejętności

komentarz
2 minuty Nauczyciel wita się z uczniami. Kontrola frekwencji. Uczniowie witają się z nauczycielem.

 

   
25 minut Nauczyciel prosi uczniów, aby przeczytali na głos utwór: „Goliszowe buty” K. Malickiego. Uczniowie po kolei czytają fragment czytanki. Uczeń ćwiczy głośne czytanie. Metoda:

– ćwiczenia praktyczne

10

minut

 

 

Nauczyciel wspólnie z uczniami omawia treść utworu. Szczególną uwagę zwraca na wrażenia uczniów, oceniające zachowanie bohaterów. Sprawdza tym samym ile uczniowie zrozumieli z czytanego tekstu. Uczniowie streszczają treść „Goliszowych butów”; wyrażają swoje zdanie o motywach postępowania bohaterów.

 

 

 

 

Uczeń potrafi wypowiadać swoje sądy.

 

 

 

Metoda:

-heureza.

10 minut Nauczyciel prosi uczniów o uzupełnienie tabeli z polecenia 4 ze str. 63. Uczniowie na podstawie teksu i dyskusji, uzupełniają tabelę. Uczeń ćwiczy formułowanie swoich wypowiedzi w poprawnie gramatycznie zdanie. Metoda:

– ćwiczenia praktyczne

2

minuty

Nauczyciel prosi wybranego ucznia, aby wymienił elementy fantastyczne w utworze. Uczeń odpowiada:

– kwiat paproci,

– Goliszowe buty.

  Metoda:

-heureza

15

minut

Nauczyciel omawia schemat z zadania 4 ze str. 63, a następnie prosi uczniów, aby go uzupełnili. Uczniowie na podstawie utworu opisują kwiat paproci.   Metoda:

– ćwiczenia parktyczne.

20 minuty Nauczyciel następnie zapisuję na tablicy i tłumaczy zadanie:

 

W prasie pojawia się informacja o założeniu hodowli czarodziejskiego kwiatu paproci.

 

1. Nazwij swoje odczucia związane z tym przedsięwzięciem.

2. Przedstaw jego skutki uboczne i negatywne konsekwencje.

3. Wymień korzyści z jego realizacji.

4. Zapisz w punktach, jak najlepiej korzystać z kwiatu paproci.

Uczeń zapisuję polecenie w zeszycie i  wykonuje zadanie w parach. Uczniowie ćwiczą komunikatywność i efektywność pracy w parach. Metoda:

– praca w parach

5 minut Nauczyciel prosi wybranych uczniów, aby zaprezentowali swoją pracę. Uczniowie czytają na forum klasy, jak wykonali swoje zadanie.    
1 minuty Nauczyciel dokonuje rekapitulacji lekcji.

 

 

 

Nauczyciel żegna się z uczniami.

Uczniowie potrafią wyciągać wnioski z lekcji.

 

 

Uczniowie żegnają się z nauczycielem.

   

 Autor: Ksawery Grążel

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: