Bal u Posejdona – konspekt lekcji z języka polskiego

TEMAT: Bal u Posejdona.

Cel główny: Uczniowie poznają co to jest mit. Zwrócenie uwagi uczniom na wymogi zachowania podczas różnych oficjalnych uroczystości, m.in. w zależności od statusu osoby.

Cele operacyjne:

Uczeń potrafi:

  • Słuchać i czytać ze zrozumieniem
  • Wytłumaczyć pojęcie – mit.
  • Trenuje układanie składnej i logicznej wypowiedzi pisemnej.
  • Rozwija swoją wyobraźnię.

Czas: 45 minut

Formy organizacyjne:

-praca indywidualna

Metody:

– „burzy mózgów”

– ćwiczeń praktycznych-oparta na działaniach uczniów

Materiały i środki dydaktyczne:

– utwór „Królestwo morza” Jan Parandowski

Czas nauczyciel uczniowie Kształconeumiejętności komentarz
2 minuty Nauczyciel wita się z uczniami. Kontrola frekwencji. Uczniowie witają się z nauczycielem. 
3minut

 

Nauczyciel pyta czy istnieją pewne zasady jak należy się zachowywać podczas specjalnych uroczystości; jakie można wymienić różne oficjalne imprez; czy wszyscy mają zawsze takie same prawa? Uczniowie odwołując się do swoich doświadczeń opowiadają na pytania nauczyciela.  Metoda:-pogadanka
8minut Nauczyciel czyta utwór „Królestwo morza” Jan Parandowski Uczniowie słuchają nauczyciela i śledzą tekst wzrokiem. Uczeń potrafi słuchać ze zrozumieniem.
3minut Nauczyciel pyta uczniów jak podobał im się utwór, jaka została opisana sytuacja i jak zachowywali się w niej bohaterzy. Uczniowie odpowiadają nauczycielowi, szukając argumentów w postaci cytatów w utworze.  Uczeń potrafi argumentować swoje wypowiedzi. – heureza,
8minut Nauczyciel prosi uczniów, aby wykonali zadanie 1 ze str. 53 Uczniowie indywidualnie wykonują zadanie, a następnie wspólnie sprawdzają poprawność wykonanego ćwiczenia. Uczeń ćwiczy argumentować swoje zdanie oraz wyszukiwanie cytatów w utworze.  – ćwiczenia praktyczne
10 minut Nauczyciel rysuje na tablicy słoneczko, a w środku zapisuje słowo MIT. Wspólnie z uczniami, na podstawie tekstu, tworzy definicję mitu. Uczniowie na podstawie utworu i z pomocą nauczyciela układają wspólnie definicję mitu, a następnie przepisują ją do zeszytu. Uczeń wie co to jest mit. – „burza mózgów”
9 minut Nauczyciel prosi uczniów, aby zrobili ćwiczenie 4  ze str. 54  Uczniowie wykonują zadanie, a następnie prezentują swoją pracę na forum klasy. Uczniowie rozwijają wyobraźnie i inwencję twórczą. – praca indywidualna
2 minuty Rekapitulacja lekcji.Nauczyciel żegna się z uczniami Uczniowie żegnają się z nauczycielem.

 Autor: Ksawery Grążel

Reklamy

2 komentarze

  1. Bohaterowie, nie bohaterzy…

    1. M.in. w „Nowym słowniku poprawnej polszczyzny” pod red. A. Markowskiego występują obie formy wyrazu.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: