Jak napisać zaproszenie? Scenariusz zajęć (język polski)

Autor konspektu: Ewa Jakubiak-Szydłowska

Temat: Piszemy zaproszenie.

Czas: 45 minut

Cele:

-          redagowanie formy użytkowej – zaproszenia

-          pisanie zaproszenia na szkolny apel

Przebieg lekcji

 

CZAS CZYNNOŚCI

NAUCZYCIELA

CZYNNOŚCI UCZNIA CELE
5 min. 1.Witam się z uczniami.

2.Sprawdzam obecność.

3.Zapisuję temat lekcji na tablicy.

1.Uczniowie zapisują temat lekcji w zeszycie. 1.Wyciszenie uczniów.
20 min. 1.Zadaję uczniom pytanie: Co to  jest zaproszenie i z okazji jakich uroczystości je piszemy.

2.Pytam uczniów o to, jakie elementy powinny znajdować się w zaproszeniach (różnego rodzaju). Uzupełniam wypowiedzi uczniów.

3.Zwracam również uwagę na dodatkowe informacje, które mogą znajdować się na zaproszeniu, oraz na różnice między zaproszeniami.

4.Zapisuję na tablicy notatkę dotyczącą zaproszenia i proszę o jej przepisanie.

1.Uczniowie odpowiadają na pytania.

2.Uczniowie przepisują notatkę do zeszytu.

1.Przyswojenie przez uczniów zasad pisania zaproszenia.
20 min. 1.Informuję uczniów o tym, na czym będzie polegać nasze dzisiejsze zadanie (napisanie zaproszenia na uroczysty apel z okazji Dnia Niepodległości)

2.Pytam o to, jakie informacje (w jakiej kolejności) powinny się tam znaleźć.

3.Biorąc pod uwagę wypowiedzi uczniów piszę zaproszenie na tablicy.

4.Zadanie domowe: Napiszę zaproszenie na swoje urodziny.

1.Uczniowie odpowiadają na pytania.

2.Uczniowie redagują zaproszenie na apel i przepisują je do zeszytu.

1.Kształtowanie umiejętności pisania formy użytkowej – zaproszenia.

 

 

 

 

About these ads

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

WordPress.com Logo

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Twitter picture

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: